"Κλίνατ΄ επί δεξιά!", ούρλιαξε ο δεκανέας. Μα ο νεοσύλλεκτος έστριψε αριστερά, όπως συνήθως. Ο κοιτώνας του τον αποκαλούσε "Λάζαρο", γιατί το πρωί δεν μπορούσε να ανοίξει τα μάτια του, παρωδώντας έτσι τον Χριστό που είπε στον Λάζαρο, πεθαμένο:"Λάζαρε,
δεύρο έξω!" Από ατυχία, εκείνη τη μέρα, ο συνταγματάρχης
επί τιμή, μάλλον κάποιος πρώτο μπόι, φορώντας μαύρους
κοθόρνους και κρατώντας έναν ορμαθό
κλειδιών, πλησίασε τον απερίσκεπτο νεαρό, υψώθηκε στα νύχια για να τον
ετάξει λεπτομερώς.
Δύσπιστος από τη φύση του, του ζήτησε να του δείξει την προσωμίδα του όπλου του. Ο άλλος του απάντησε:
"Εγώ, έχω μια προσωπίδα, όχι το όπλο μου, και είναι σαν φεγγάρι!"
Δεν έβγαλε άχνα ο συνταγματάρχης, περίμενε μισό λεπτό και πρόσθεσε:
"Είναι
πεδιλωτό το πέλμα του τουφεκιού σου;
-Θα μου άρεσε πολύ να φορώ πέδιλα παρά αυτά τα εδώ άρβυλα, γιατί έχω κάλους στα πέλματα!" απάντησε ο Λάζαρος.
-Κι ένα μεγάλο στο μυαλό ...αποκρίθηκε ο γαλονάς."
Την άλλη μέρα, αποστράτευσαν το νεαρό για λόγους ψυχικής υγείας.
"A droite, droite!" hurla le caporal. Mais la nouvelle recrue tourna à gauche, comme d'habitude. Sa chambrée l'appelait Lazare, parce que le matin il ne pouvait ouvrir les yeux, parodiant ainsi le Christ qui dit à Lazare, mort:"Lazare, lève toi!"
Par malheur, ce jour-là, le colonel à titre honoraire, plutôt un individu de petite taille, portant des cothurnes noirs et tenant un trousseau de clés, s'approcha de l' étourdi, se hissa sur la pointe des pieds pour l'examiner en détail.
Méfiant par nature, ,il lui demanda de lui montrer le talon de la crosse de son arme. L'autre lui répondit:
"Moi, j'ai un visage, pas mon arme, et il est rond comme une lune."
Le colonel ne broncha pas, attendit un instant et ajouta:
"Est-ce que le talon de la crosse de ton fusil a une protection?
-J'aimerais beaucoup porter des sandales plutôt que ces brodequins, parce que j'ai des cors sous la plante des pieds, répondit Lazare.
-Et un gros dans la cervelle...reprit le galonné."
Le lendemain, on renvoya le jeune homme de l'armée pour des raisons de santé mentale.